Jaroslav Dodok Správy

Nepríjemné chvíle pre klientov bánk: Ľuďom z účtov miznú tisíce eur

Viacerí klienti bánk dnes zaregistrovali neoprávnené pohyby na ich účtoch. Niektorí z nich prišli aj o tisíce eur. Pre Global 24 túto informáciu aktuálne potvrdila aj hovorkyňa Tatra banky Marína Smolková. Peniaze miznú a stopy vedú do Mexika!

Ilustračný obrázok k článku Nepríjemné chvíle pre klientov bánk: Ľuďom z účtov miznú tisíce eur
Foto: Jaroslav Dodok

,,Uvedená situácia je štandardný prípad takzvaného skimmingu, keď dôjde k skopírovaniu údajov z platobnej karty klienta prostredníctvom cudzieho zariadenia na bankomate. Tatra banka preto venuje vysokú pozornosť zabezpečeniu svojich bankomatov zariadením ľudovo nazývaným ako sosák, ktoré znemožňuje nainštalovaniu skimmovacieho nástroja. Preto aj v tomto prípade nedošlo k zneužitu kariet na bankomatoch Tatra banky, ale mimo našej bankomatovej siete," vysvetľuje Smolková.

Medzinárodné transakcie registruje aj ČSOB a Slovenská sporiteľňa

Informáciu o vystrašených a znepokojených Slovákoch dnes priniesol ako prvý portál tvnoviny.sk. Ten uviedol, že „niekto ich účty „bieli“ cez bankomat v Mexiku. Podobné problémy majú aj klienti ostatných bánk pôsobiacich na Slovensku. “

,,Evidujeme štyri reklamácie od klientov, všetky okolnosti sú v štádiu preverovania a prešetrovania rozsahu a ďalších súvislostí, na základe ktorých banka podá trestné oznámenie. Pri výbere z bankomatu odporúčame klientom aby boli obozretní a počas výberu chránili zadanie PIN kódu pred odpozeraním. Pri potvrdení zneužitia platobnej karty ČSOB vracia svojim klientom plnú výšku reklamovanej sumy aj so súvisiacimi poplatkami v prospech ich účtu spravidla do dvoch pracovných dní," uviedla pre Global 24 hovorkyňa ČSOB Zuzana Eliášová.

Keď sa poškodení vybrali ohlásiť nezvyčajné pohyby na účtoch svojim bankám, pracovníci na pobočkách ich informovali, že ani zďaleka nie sú prví. Podobných prípadov je od rána už niekoľko.

Čo máte robiť, ak ste poškodený?

,,Banka v súčasnosti vďaka aktívnemu risk monitoringu blokovala karty podozrivé zo zneužitia. V súčasnosti kontaktuje dotknutých klientov, aby ich informovala o situácii. Klientov by sme radi ubezpečili, že neutrpia žiadnu škodu, financie im budú vrátené v plnej výške v priebehu najbližších dní," ubezpečuje hovorkyňa. Podľa dostupných informácii sa situácia dotkla 45 klientov Tatra banky.

Viacerí poškodení sa o zneužití platobnej karty dozvedeli práve vďaka preventívnemu využívaniu služby sms notifikácia. Ako ďalej pokračuje Smolková: ,,Pokiaľ má klient podozrenie zo zneužitia karty, je potrebné kontaktovať naše 24-hodinové call centrum a požiadať o zablokovanie karty. Po tom, ako klient spíše reklamáciu, banka situáciu posúdi a financie vo väčšine prípadov klientovi vráti. V prípadoch, ako je tento, banka rieši vzniknutú situáciu okamžite, tak aby sa čas vrátenia financií skrátil na minimum,"

Zlato zo Slovenského pohára len pre Zaťka
5
Galéria
Zdroj: Dnes24.sk
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM