METRO CASH & CARRY ZVOLEN

STÁLE KVALITNEJŠIE SLUŽBY, STÁLE BLIŽŠIE K ZÁKAZNÍKOM

Andrea Ballayová

Pobočka veľkoobchodného reťazca METRO Cash & Carry SR vo Zvolene sa môže pochváliť nielen najvyšším obratom v rámci Slovenska prostredníctvom služby rozvoz tovaru, tzv.METRO Distribúciou, ale aj zvlášť vysokou úrovňou služieb a strategickou polohou v samom „srdci“ našej krajiny. Okrem širokého sortimentu potravinového i nepotravinového tovaru si tu zákazníci cenia predovšetkým ponuku nadštandardných služieb, medzi ktoré patrí vzdelávací program Maloobchodná akadémia, či obľúbené kuchárske tréningy pod vedením Vojta Artza.

V Slovenskej republike patrí do reťazca METRO Cash & Carry SR už šesť veľkoobchodných centier zameraných na zákazníkov-profesionálov z oblastí HoReCa (hotely, reštaurácie a catering), nezávislý maloobchod a malé až stredné firmy. V ponuke má pre nich METRO viac ako 33 000 položiek potravinového aj spotrebného tovaru, ale tiež nadštandardné služby vytvorené nielen na mieru individuálnym potrebám zákazníckych skupín, no tiež privátnej potrebe jednotlivých klientov.

METRO šetrí čas aj peniaze zákazníkov Vo všetkých slovenských pobočkách boli v priebehu minulého roka vybudované Delivery platformy na rozvoz tovaru priamo k zákazníkom do 24 hodín od objednávky.

METRO Cash & Carry SR sa stalo oficiálnym partnerom Slovenského zväzu ľadového hokeja a tiež Slovenského národného tímu na sezónu 2010/2011. Počas Majstrovstiev sveta v hokeji, ktoré sa konali práve na Slovensku, exkluzívne dodávalo potraviny pre gastro prevádzky v Orange aréne a Fan Village zóne.

Head of Corporate Communications METRO Cash & Carry SR, Romana Nýdrle, o súčasnej stratégii spoločnosti hovorí: „Veľkú budúcnosť vidíme v oblasti rozvozového predaja, a tiež predaja cez internet .Vytvorili sme celý rad vzdelávacích programov, tréningov a stále sa rozširujúceho tímu špecialistov pripravených ponúknuť zákazníkom pomocnú ruku vo všetkých oblastiach – od rekonštrukcie maloobchodnej predajne až po zostavenie vínnej karty v reštaurácii.”

METRO Zvolen – jednotka v regióne METRO Cash & Carry vo Zvolene svoje brány po prvý raz otvorilo 15. novembra 2000 ako jedna z prvej trojice pobočiek reťazca na Slovensku a na svojej predajnej ploche 7 437 m2 v súčasnosti obslúži okolo 18 300 zákazníkov za mesiac. Celkovo je ich tu registrovaných takmer 47 455 a o ich spokojnosť sa stará 207 zamestnancov.

Veľkou výhodou pobočky je jej strategická poloha, ktorá zabezpečuje bezproblémovú a rýchlu dostupnosť nielen pre zákazníkov zo Zvolena či Banskej Bystrice, ale aj zo širokého okolia Prievidze, Novej Bane, Turčianskych Teplíc, Šiah, Veľkého Krtíša, Rimavskej Soboty, Brezna, Tálov či Donovalov.

Stále viac služieb pre zákazníkov Snúbenie vín s pokrmami, degustáciu vín priamo v prevádzkach zákazníkov, slávnostné večery v spolupráci so someliérom METRO – aj takými akciami sa môže pochváliť zvolenská pobočka METRO.

Riaditeľ METRO Cash & Carry Zvolen, Zoran Sitár, je vo ‚svojej‘ pobočke hrdý aj na živé prepojenie s okolitým územím a aktívnu podporu lokálnych malých a stredných podnikateľov: „Väzby na región sú pre nás veľmi dôležité – už teraz spolupracujeme s regionálnymi dodávateľmi, ako je pekáreň Mravec a syn z Dúbravy, ktorí nám dodávajú gazdovský chlieb a vždy čerstvú knedľu, Coolfood Kremnica nám zasa doručuje veľmi obľúbený chlieb Čert a napríklad ovocie nám dodáva spoločnosť Gemerprodukt. Keďže spoločnosť METRO je známa širokou ponukou čerstvého pečiva, spolupracuje METRO Zvolen aj so Slatinskou pekárňou.

** Zákazníci** z HoReCa segmentu si môžu zvyšovať kvalifikáciu na kuchárskych tréningoch, someliérskych školeniach a školeniach HACCP (systém preventívnych opatrení pre zaistenie zdravotnej nezávadnosti potravín a pokrmov). Maloobchodníci môžu zasa využiť kurzy Maloobchodnej akadémie. Záujemcom z oblasti nezávislého maloobchodu METRO poradí nielen v oblasti manažérskych a predajných zručností, ale zabezpečí aj asistenciu odborníkov na remodeling a modernizáciu ich predajní. Jeden modernizovaný vzorový obchod vlastní napríklad pani Anna Paľove z Ružinej.

„Veľmi obľúbené sú aj kuchárske tréningy pod vedením známeho šéfkuchára Vojta Artza, ktoré pre našich zákazníkov pravidelne organizujeme“, dopĺňa Zoran Sitár. „Zákazníci sa mohli napríklad dozvedieť ako pripravovať morské plody, slovenskú kuchyňu či zeleninové pokrmy doplnené mäsom.“

Pre HoReCa zákazníkov poskytuje METRO aj komplexný kávový koncept vlastnej značky RIOBA, kde profesionálny barista zaškolí personál reštaurácie, METRO tiež dodá kompletný servis, marketingovú podporu a pomôže aj s lízingovým programom. V rámci tohto programu sa preto môže pochváliť siedmymi Rioba kaviarňami. Veľkoobchodné centrum zahŕňa aj METRO čerpaciu stanicu s výhodnými cenami pre všetkých zákazníkov. Od mája 2010 je zákazníkom vďaka novej Delivery platforme k dispozícii rozvoz tovaru priamo do ich prevádzok. Túto službu aktuálne využíva 111 zákazníkov z oblasti gastronómie, ktoré zabezpečuje 5 dodávkových METRO automobilov.

Držiteľ medzinárodného certifikátu podľa štandardu IFS METRO Zvolen sa stalo v júni 2011 obchodnou prevádzkou na Slovensku, ktorá je držiteľom medzinárodnej certifikácie IFS

A čo o zvolenskom Metre hovoria zákazníci? „Na Metre vo Zvolene si cením najmä ich profesionálny prístup pri vzájomnej spolupráci, ale najmä čerstvosť potravín a šírku sortimentu. Vždy tu nájdem všetko, čo práve potrebujem. Nakupujem tu 80 % potravín, ale aj drogériu či potreby pre reštauráciu, ako sú poháre, taniere a podobne.“, hovorí Lukáš Kováč, spolumajiteľ reštaurácie U mlynárky v Dudinciach, ktorá sa aktuálne môže pochváliť troma hviezdičkami od šéfkuchára Jara Žídeka. „V METRO Zvolen nakupujem od začiatku, ako sme otvorili reštauráciu, teda už 3,5 roka a, veru, nemenil by som. Vyhovuje mi aj ich otváracia doba a veľmi rád sa zúčastňujem kuchárskych tréningov – poznatky z nich vždy radi zužitkujeme v našej kuchyni!“, dodáva s úsmevom p. Kováč.

Široký sortiment a nadštandardné služby veľkoobchodu METRO oceňuje aj p. Ľubica Hajnalová, majiteľka troch maloobchodných predajní, z ktorých dve sú v Dudinciach a jedna vo Dvorníkoch. „Zákazníčkou METRO Zvolen som od jeho vzniku. Okrem zdanlivých maličkostí, ako je dobré parkovanie či cenovo výhonné pohonné hmoty, mi vyhovuje aj flexibilný a na mieru šitý prístup k zákazníkom.“, hovorí p. Ľubica a dopĺňa: „Ja sama som absolvovala Maloobchodnú akadémiu, ktorá mi dala iný pohľad na moje predajne – či už ide o zloženie sortimentu, prístup k zákazníkom alebo reklamu. Teraz uvažujem o tom, že ju absolvujú aj moji zamestnanci a zišla by sa aj prestavba predajní, s ktorou mi METRO vie určite pomôcť.“

Maloobchodnú akadémiu spolu so svojou vedúcou predajne absolvoval aj p. Róbert Orság, ktorý v rámci rodinnej firmy vlastní maloobchodnú predajňu vo Zvolene a športový areál na Zvolenskej priehrade. „Práve na nej som sa dozvedel viac o práci s tovarom, jeho správnom rozmiestnení, ale aj o komunikácii so zákazníkmi a zamestnancami. Určite to bolo pre naše ativity veľmi prínosné a odporučil by som to každému.“, hovorí p. Orság. „S pomocou METRO Zvolen som si aj čiastočne zmodernizoval predajňu – hlavne, čo sa týka rozmiestnenia tovaru. Navyše som ich stálym zákazníkom už od ich vzniku a aj zostanem, pretože také kvalitné služby a tovar, ústretovosť a individuálny prístup ku každému zákazníkovi mi môže poskytnúť len METRO.“, dodáva.

Spolupráca so hotelovými školami METRO Cash & Carry Zvolen sa angažuje aj v oblasti vzdelávania mládeže a to najmä prostredníctvom spolupráce so Strednou odbornou školou v Lučenci a v Prievidzi. Prostredníctvom špecializovaných kuchárskych tréningov získavajú študenti praktické odborné znalosti. ** Životné prostredie nám nie je ľahostajné** METRO má pozitívny vzťah k ochrane životného prostredia. Už v minulosti došlo k prekrytiu mraziarenských boxov, uskutočnila sa aj výmena osvetlenia s využitím úsporných žiariviek. Veľkoobchod tiež realizuje zber použitého oleja prostredníctvom externej spoločnosti, vďaka čomu má zazmluvnených 71 zákazníkov na jeho pravidelné odovzdávanie

METRO má aj svoju ľudskú stránku Zvolenské METRO je partnerom a odborným garantom viacerých regionálnych akcií, ako je napríklad gastronomický festival Grilliada v Banskej Bystrici či medzinárodná súťaž Fourfest – Euroakademik Gastro, ktorú organizovala Združená škola Rimavská Sobota.

Navyše METRO Cash & Carry vo Zvolene pravidelne podporuje humanitárne občianske združenie – Potravinovú banku Slovenska (PBS). Tá už šiesty rok pomáha sociálne odkázaným spoluobčanom – slobodným a opusteným matkám s deťmi, mnohodetným rodinám či chorým a starým ľuďom.

METRO Cash & Carry má zastúpenie v 30 krajinách sveta so 680 veľkoobchodnými centrami typu cash&carry. Zamestnáva viac ako 100 tisíc ľudí a v roku 2010 dosiahlo tržby vo výške 31 mld. eur. METRO Cash & Carry je predajnou divíziou METRO GROUP, jednej z najvýznamnejších a svetovo najrozšírenejších medzinárodných maloobchodných a veľkooobchodných spoločností.

V Slovenskej republike patrí do siete METRO Cash & Carry SR 6 veľkoobchodných centier pre podnikateľov s predajnou plochou každého 7 500 m? a dve prevádzka formátu Drive-In v Trenčíne a Poprade.Viac na: http://www.metro.sk/ .

(PR)

Komentáre k článku

Tento článok nie je možné komentovať.

Zaujme vás