Poznáme AKTUÁLNE rebríčky škôl. Ktoré zvolenské dopadli v hodnotení najlepšie?

Nové rebríčky základných a stredných škôl sú už známe. Pozrite, ako sa v nich darilo zástupcom z nášho mesta?

Jakub Forgács

Inštitút pre ekonomické a sociálne reformy (INEKO) zverejnil najnovšie rebríčky základných a stredných škôl na Slovensku. V rámci letnej aktualizácie boli doplnené aktuálne údaje o výsledkoch žiakov v celoštátnych testovaniach piatakov a deviatakov na ZŠ a výsledky absolventov SŠ v externej časti maturitných skúšok. Ktoré školy sú spomedzi všetkých hodnotené ako najlepšie a ktoré zvolenské sa umiestnili v týchto rebríčkoch najlepšie?

Po aktualizácii rebríčkov INEKA na celoslovenskej úrovni medzi ZŠ patrí prvé miesto v rebríčku Základnej škole na Krosnianskej 4 v Košiciach, medzi SOŠ sa najlepšie umiestnila Obchodná akadémia v Trnave (Kukučínova 2) a na samom vrchole rebríčka gymnázií sa ocitla Škola pre mimoriadne nadané deti – Gymnázium na Teplickej 7 v Bratislave.

TOP zvolenské školy podľa hodnotenia

Najvyššie zo zvolenských základných škôl sa umiestnila v rebríčku Ineka ZŠ Petra Jilemnického 2, ktorej patrí 26. miesto v celoslovenskom merítku a tretie miesto v rámci Banskobystrického kraja. Na 30. priečke v rámci Slovenska sa umiestnila ZŠ Hrnčiarska 1, ktorej patrí štvrté miesto v kraji a na 15. mieste v kraji skončila ZŠ Námestie mládeže 17, ktorá tak uzatvára prvú trojicu najlepšie umiestnených zvolenských zástupcov v rámci základných škôl.

Prejdime na stredné odborné školy a zvolenských zástupcov, ktorí sa umiestnili najvyššie. Deviata priečka v krajskom rebríčku patrí Strednej zdravotníckej škole na J. Kozáčeka 4, 21. Súkromnej strednej umeleckej škole na Môťovskej ceste 8164 a 23. SPŠ dopravnej na Sokolskej 94.

V kategórii gymnázií sa v rebríčku umiestnilo najvyššie Gymnázium Ľ.Š. na Hronskej 3, ktorému patrí deviata priečka v rámci nášho kraja.

Upozornenie

INEKO upozorňuje, že hodnotenie výsledkov žiakov nezohľadňuje rozdiely medzi žiakmi jednotlivých škôl spôsobené inými faktormi, než je vzdelávací proces (napríklad rozdiely v sociálnom zázemí) a nemeria ani pridanú hodnotu školy, čiže to, aké zručnosti a vedomosti škola v danom období odovzdala svojim žiakom, a preto komplexne nevypovedá o kvalite školy.

Foto: ilustračné

Zdroj: Dnes24.sk

Odporúčame