Stanislav Černák Samospráva

Poznáme výsledky personálneho auditu na radnici: 7 zamestnancov je nevyťažených, 44 má rezervy

Vedenie mesta informovalo poslancov a zamestnancov radnice o výsledkoch personálneho auditu. Auditori vypracovali aj návrhy na riešenie niektorých problémov. To sa nepáčilo niektorým poslancom. Aká je teda vyťaženosť zamestnancov mestského úradu?

Ilustračný obrázok k článku Poznáme výsledky personálneho auditu na radnici: 7 zamestnancov je nevyťažených, 44 má rezervy
Zdroj: Dnes24.sk

Ešte začiatkom roka avizovala zvolenská primátorka Lenka Balkovičová, že na radnici prebehne personálny audit, aby vedela, ktoré funkcie sú ako vyťažené. Audit už prebehol a o jeho výsledkoch bolo, vedenia mesta, poslanci i verejnosť informovaná na poslednom rokovaní mestského zastupiteľstva vo Zvolene. Mesto vyšla táto sonda do vyťaženosti 8 200 eur.

Ako uviedol Roman Šlúch z firmy, ktorá vykonala personálny audit, informácie získavali na zvolenskej radnici 4 auditori a ďalších 22 ich bolo v teréne. Audit ponúkol vskutku zaujímavé výsledky. Auditori pracovali s percentuálnou tabuľkou. 0–49 % znamená, že sú zamestnanci nevyťažení, 50–74 %, že sú rezervy vo vyťaženosti, 75–89 % je optimálne vyťaženie a nad 90 % je pracovník vyťažený.

Ako dopadla zvolenská radnica?

Mestský úrad vo Zvolene dosiahol vyťaženosť 75 %, čo znamená optimálne vyťaženie. Ako najvyťaženejší úsek vyšiel odbor Regionálneho rozvoja. Šlúch odprezentoval aj podrobnejšie výsledky, ktoré ukázali, že 7 zamestnancov úradu je nevyťažených, 44 majú rezervy a 56 z nich je vyťažených optimálne.

Do výstupu z personálneho auditu patria aj návrhy riešenia spoločnosti, ktorý ho vykonala. Medzi najzaujímavejšie návrhy patrí zredukovať počet odborov z 9 na 5. Vedúci odboru by mal mať pod sebou minimálne 20 zamestnancov, vedúci oddelenia minimálne 5. „Je na vedení mesta, ako naložia s našimi návrhmi,“ pripomenul Šlúch.

Strhla sa aj vlna nevôle

Vlna nevôle sa strhla po návrhu na zredukovaní Sociálneho odboru a návrhu zlúčenia s odborom školstva. Poslankyne Alžbeta Staníková a Jana Szedélyová sa ostro ohradili voči tomuto návrhu. „Pod správu Sociálneho odboru patrí okrem iných činností útulok, komunitné centrum, ľudia v hmotnej núdzi. Skôr je tento počet pracovníkov nepostačujúci,“ povedala Staníková. „Vyťaženosť napríklad spomenutého odboru sa nedá odmerať,“ doplnila ju Szedélyová.

Slovo primátorky

Samozrejme, že ide iba o návrhy. Svoje stanovisko k auditu zajala aj primátorka. „V prvom rade som vám chcela prezentovať a informovať vás o výsledkoch auditu. Je pravda, že som nevedela, čo všetko je náplňou práce ľudí na Sociálnom odbore, ktorú majú vyznačenú v organizačnej štruktúre.“

A jej zhrnutie celej sondy v štruktúrach radnice? „Veľa sme diskutovali pri záveroch auditu. Sú to len návrhy, neznamená to, že tak aj bude vyzerať reorganizácia mestského úradu. V mnohých prípadoch audit však ukázal rezervy niektorých zamestnancov. Tu bude treba prerozdeliť práce a do budúcna s týmto potenciálom počítať. Som povinná vás informovať o organizačnej štruktúre, ktorá je v mojej kompetencii. Toto je záver auditu a o ďalšej organizačnej štruktúre, vás budem informovať v zmysle zákona.“

Foto: ilustračné

Zdroj: Dnes24.sk
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM