Jakub Forgács Rôzne

Prvý rok prevádzky bystrického obchvatu: Prečo je rýchlosť obmedzená na 80 km/h?

Iba nedávno oslávil banskobystrický severný obchvat jeden rok. Za deň po ňom prejde priemerne vyše 10 000 áut, no viacerým vodičom prekáža maximálna povolená rýchlosť.

Ilustračný obrázok k článku Prvý rok prevádzky bystrického obchvatu: Prečo je rýchlosť obmedzená na 80 km/h?
Zdroj: Dnes24.sk

Pred pár dňami sme vám priniesli článok o základných charakteristikách obchvatu, ktorý stavala spoločnosť Granvia takmer tri roky. Tentoraz sme sa zamerali na zaujímavosti súvisiace s jeho prevádzkou.

Denne po ňom prejde 10 500 vozidiel

V prvom polroku 2013 bola priemerná denná intenzita na severnom obchvate Banskej Bystrice 10 500 vozidiel. „Najvyššie hodnoty intenzity dopravy sme v uvedenom období namerali v piatok 28.6, kedy naše sčítače zaznamenali na obchvate Banskej Bystrice 15 498 vozidiel,“ informovala Denisa Niang Pichnarčíková, manažérka komunikácie spoločnosti Granvia

V tomto roku došlo na severnom obchvate zatiaľ k šiestim dopravným nehodám pričom sa ľahko zranili dve osoby. "Hlavnou príčinou dopravných nehôd bolo nedodržanie predpísanej rýchlosti a nevenovanie dostatočnej pozornosti vedeniu vozidla, pokračovala Pichnarčíková.

Údržba sa vykonáva hlavne v noci

Okrem zimnej údržby, ktorá je závislá od teploty vzduchu, vozovky a zrážok, sa bežná údržba a prehliadky vykonávajú podľa ročného harmonogramu a podľa manuálov užívania jednotlivých objektov. „K bežnej údržbe a prehliadkam sú prispôsobené aj obmedzenia jazdných pruhov. Práce sa prevádzkovateľ cesty snaží vykonávať v neskorých večerných a nočných hodinách, aby v čo najmenšej miere obmedzili komfort cestujúcej verejnosti,“ spomenula hovorkyňa.

Vyhláška okresala maximálnu rýchlosť na 80 km/h

Veľa motoristov sa sťažovalo na obmedzenie maximálnej rýchlosti, hoci obchvat považovali za rýchlostnú cestu. „Projekt severného obchvatu Banskej Bystrice bol pripravovaný v čase, keď Vyhláška o cestnej premávke povoľovala maximálnu rýchlosť 80 km/h na obchvatoch v intraviláne. Parametre obchvatu sú navrhnuté pre túto maximálnu rýchlosť a preto z bezpečnostných dôvodov nie je možné rýchlosť na tomto úseku zvýšiť," vysvetlila Pichnarčíková.

Severný obchvat je zaujímavý najmä svojím technologickým vybavením: „Kamerový systém, ktorý umožňuje prevádzkovateľovi cestu nepretržite monitorovať, dynamické váhy, ktorých snímače sú zabudované priamo vo vozovke, sčítače dopravy, premenlivé dopravné značenie a meteostanice,“ dodala na záver hovorkyňa.

Foto: GRANVIA, autor: Martin Žilka

Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM