Webnoviny - Rôzne

Vážny uprednostnil Česmad pred Úniou autodopravcov

Minister dopravy Ľubomír Vážny dal pri rokovaní o podmienkach fungovania mýta prednosť Združeniu cestných dopravcov Česmad Slovakia pred Úniou autodopravcov Slovenska (UNAS).

„Česmad je pre mňa legitímny partner,“ povedal minister dopravy pre agentúru SITA v súvislosti s piatkovým stretnutím s predstaviteľmi Česmadu o 10:30.

Témou rokovania má byť najmä možnosť zavedenia ticketového systému platenia pre tranzitné nákladné automobily, čím by sa malo urýchliť vybavovanie kamiónov a skrátiť dlhé kolóny na hraničných priechodoch. „Ešte sme sa definitívne nerozhodli, či ideme touto cestou. Moji kolegovia spracovávajú všetky pre a proti,“ uviedol Vážny. Ak podľa neho padne rozhodnutie v prospech zavedenia ticketingu pre tranzitnú dopravu, mohlo by sa to stať pravdepodobne v utorok alebo stredu budúceho týždňa.

Česmad opätovne požiadal ministerstvo dopravy a Národnú diaľničnú spoločnosť o vydanie príkazu na okamžité zavedenie ticketového systému ako alternatívnu možnosť k registrácii do mýtneho systému. Česmad má pripravené na ôsmich hraničných priechodoch zariadenia, ktoré umožňujú sprevádzkovanie ticketového systému pri platení mýta prostredníctvom automatov. Umožňuje to aj novela zákona o výbere mýta, použitie ticketingu však nebolo súčasťou súťažných podkladov v tendri na výber dodávateľa služby výberu mýta. Zariadenia pre spustenie ticketingu sú podľa Česmadu pripravené na hraničných priechodoch Brodské, Čunovo, Jarovce, Milhosť, vyšný Komárnik, Trstená, Svrčinovec a Drietoma.

ČESMAD bude rokovať s ministrom dopravy aj o iných problémoch, ktoré sa vyskytli pri prevádzke mýtneho systému. Dopravcovia zároveň vyzvali ministerstvo dopravy, Národnú diaľničnú spoločnosť aj prevádzkovateľa mýta, spoločnosť SkyToll, a.s. na riešenie vzniknutých nedostatkov. Súčasná vyhláška o mýtnom poriadku z minulého roku je podľa generálneho tajomníka Česmadu Pavla Reicha v rozpore so zákonom o elektronickom výbere mýta z roku 2007, podľa ktorého za mýto sa má platiť podľa prejazdenej vzdialenosti na spoplatnených úsekoch. V súčasnosti dopravcovia platia aj za tie úseky, ktoré reálne neprešli a v niektorých prípadoch platia za jeden úsek cesty dokonca dvakrát. Medzi zistenými nedostatkami pri fungovaní mýtneho systému Reich označil aj krátkodobé výpadky v jeho prevádzke.

SITA

Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM