Bystrický obchvat funguje už rok: Toto sú cifry, ktoré ho charakterizujú!
Severný obchvat Banskej Bystrice v týchto dňoch oslávil malé jubileum. Je to už rok, čo po ňom prešli prvé autá. Posledný, štvrtý úsek projektu rýchlostnej cesty R1 otvorili v piatok 27.7.2012.
Obchvat postavila za 3 roky spoločnosť Granvia Construction, ktorá reagovala na verejné obstarávanie Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Slovenskej republiky. Meria 5,7 km a nachádzajú sa na ňom 4 mimoúrovňové križovatky, 24 mostov a premostení a takmer 6 km protihlukových stien.
Pracovalo na ňom aj 900 robotníkov denne
Jeho celková dĺžka, vrátane križovatkových vetiev, dosahuje takmer 13 km. V najvyťaženejších dňoch na ňom pracovalo až 900 pracovníkov denne. Prevádzku a údržbu severného obchvatu zabezpečuje prevádzkovateľ Granvia Operation, prostredníctvom svojho subdodávateľ Eurovia Sk, závod Operation.
Stavba severného obchvatu Banskej Bystrice má celkovo štyri mimoúrovňové križovatky. Z každej z nich je možné napojiť sa na miestne komunikácie, alebo na R1 v smere buď na Brezno, na Bratislavu alebo na Ružomberok. Hlavnou dopravnou tepnou obchvatu je trojúrovňová križovatka Kostiviarska. Prvou úrovňou môžu jazdiť autá v smere z Bratislavy na Ružomberok a naopak, druhou z Bratislavy na Brezno. Posledná úroveň ich zavedie od Brezna na Ružomberok.
Stavbári sa občanom nezabudli poďakovať
V Banskej Bystrici sa ešte pred samotným otvorením nezabudli stavbári obyvateľom poďakovať za ich trpezlivosť so samotnou stavbou. Obchvat, tak predtým, ako naň vôbec po prvý raz pustili autá, otvorili korčuliarom a cyklistom, aby sa po ňom prešli poslednýkrát inak ako na automobile. Ľudia mohli tiež navštíviť aj stan, v ktorom si na vlastné oči prezreli ukážky archeologických nálezov objavených počas výstavby obchvatu.
Zdroj: Global24/tasr