Hitom mítingu SaS je mzdové koleso,určí príjem po zavedení nových odvodov

Predvolebná kampaň SaS je dnes približne v tretine. Podľa jej predstaviteľov celá má trvať 44 dní, počas ktorých plánujú navštíviť viac ako 500 obcí po celom Slovensku. Je postavená na bezprostrednej komunikácii s ľuďmi.

Baculík Tomáš

Tzv. mzdové koleso, na ktorom si ľudia mohli vypočítať svoj čistý príjem po zavedení odvodového bonusu, bolo ťahákom včerajšieho predvolebného mítingu strany Sloboda a Solidarita (SaS) na Námestí SNP vo Zvolene. Vlastný odvodový bonus, ktorý chce strana po voľbách presadiť v parlamente, by mal priniesť priemerne a nižšie zarábajúcim rodinám výrazne lepšie príjmy.
„S manželom máme dnes dohromady asi 900 eur. Podľa toho, čo som si vykrútila na kolese, by sme mali mať asi o 150 eur viac. Neverím ale tomu. Zdá sa mi to nereálne,“ povedala TASR 40-ročná pani Elena. Kroky strany SaS sú jej sympatické, o tom či ju ale bude voliť, sa rozhodne zrejme až na poslednú chvíľu.
Zato 47-ročný podnikateľ Marián je už dnes rozhodnutý. „Ich program sa mi najviac páči. Som duchom pravičiar a pravice u nás nie je nikdy dosť,“ konštatoval. Za pravicu už nepovažuje ani SDKÚ-DS, ktorej kedysi odovzdal svoj hlas.
Podľa podpredsedu strany a „dvojky“ na kandidátke SaS Jozefa Mihála strana už so svojím zeleným kamiónom od začiatku kampane absolvovala niekoľko desiatok slovenských miest a obcí. „Zastavujú sa pri nás tak mladí, ako aj starí občania,“ uviedol pre TASR. „Ich otázky smerujú najmä k tomu, v čom im súčasná vláda nedokázala pomôcť a ako by sme to mohli naplniť my,“ dodal.
On sám hovorí často najmä s invalidmi, ktorí sú veľakrát zmätení z neprehľadného a chaotického prerozdeľovania dávok. „Všetky druhy podpôr invalidom chceme zlúčiť do jednej sumy,“ uviedol Mihál. O nej už bude rozhodovať výhradne prijímateľ.
Asi trojhodinová zastávka strany v meste mala voľný priebeh. Pri kamióne s mapou republiky sa zastavovali ľudia, ktorí práve išli z práce. Na balóniky s logom strany stáli v rade deti i dôchodcovia. Pivo, kofola i klobása boli zdarma. Niektorí občania sa preto otočili aj dva či tri razy.
Predvolebná kampaň SaS je dnes približne v tretine. Podľa jej predstaviteľov celá má trvať 44 dní, počas ktorých plánujú navštíviť viac ako 500 obcí po celom Slovensku. Je postavená na bezprostrednej komunikácii s ľuďmi.

Zdroj: TASR

Tento článok nie je možné komentovať.