Ilustračný obrázok k článku Na trati Zvolen – Fiľakovo chýbali rušňovodiči: Ako to bolo vyriešené?
Zdroj: TASR

Na trati Zvolen – Fiľakovo chýbali rušňovodiči: Ako to bolo vyriešené?

Koncom jesene minulého roka ZSSK informovala, že na pracoviskách prináležiacich úseku Zvolen – Fiľakovo podľa ich tabuliek chýbalo sedem rušňovodičov vo Zvolene, päť vo Fiľakove a dvaja rušňovodiči v Lučenci.

Správy
Správy

Na trati Zvolen – Fiľakovo chýbali rušňovodiči: Ako to bolo vyriešené?

Koncom jesene minulého roka ZSSK informovala, že na pracoviskách prináležiacich úseku Zvolen – Fiľakovo podľa ich tabuliek chýbalo sedem rušňovodičov vo Zvolene, päť vo Fiľakove a dvaja rušňovodiči v Lučenci.

Ilustračný obrázok k článku Na trati Zvolen – Fiľakovo chýbali rušňovodiči: Ako to bolo vyriešené?
Zdroj: TASR

Na trase železničného úseku Zvolen – Fiľakovo v súčasnosti nie sú odrieknuté vlaky pre nedostatok rušňovodičov alebo iného personálu. Uviedol to hovorca Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) Tomáš Kováč s tým, že v tomto úseku a späť premáva v súčasnosti 27 spojov v pracovné dni a 20 spojov počas víkendov.

Podľa neho dostatočne pokrývajú dopyt cestujúcej verejnosti vlakmi. Pripomenul tiež, že v úseku Zvolen – Lučenec v pracovné dni premáva 30 vlakov a cez víkend 21. Na trase Lučenec – Fiľakovo je to zas v pracovné dni 28 vlakov a mimo nich 20. „Železničná spoločnosť Slovensko, národný dopravca, obsluhuje železničnú dopravnú na základe objednávky Ministerstva dopravy a výstavby SR vychádzajúcej z možností štátneho rozpočtu,“ poznamenal hovorca.

Koncom jesene minulého roka ZSSK informovala, že na pracoviskách prináležiacich úseku Zvolen – Fiľakovo podľa ich tabuliek chýbalo sedem rušňovodičov vo Zvolene, päť vo Fiľakove a dvaja rušňovodiči v Lučenci. „Tento podstav však nie je nezvyčajný, všetky výkony tu bez problémov vykrývame nadčasmi, ktoré sú v ZSSK ohodnotené,“ zdôraznil vlani Kováč.

Trať Zvolen – Fiľakovo oslávila minulý rok 150. výročie svojho otvorenia. Plán vybudovať železničnú trať medzi Zvolenom a Fiľakovom sledoval niekoľko cieľov. V prvom rade umožniť prepravu uhlia zo Šalgotarjánu a zásobovať tak uhorské priemyselné podniky, zároveň sprístupniť stredoslovenskú banícku oblasť s možným napojením na Košicko–bohumínsku železnicu.

Ďalšie správy z domova i zo sveta nájdete aj na Dnes24, Facebooku a Instagrame.

Foto: ilustračné

Ďalšie aktuálne správy

Zdroj: TASR
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín