Eurovoľby 2019

Záujem Slovákov o eurovoľby je nízky: Do kampane sa zapájajú aj influenceri

Zvýšiť účasť v nadchádzajúcich voľbách do Európskeho parlamentu (EP) má komunikačná kampaň s názvom Tentoraz idem voliť. Zapisujú sa do nej ľudia, ktorí chcú podporiť európsku myšlienku a šíriť ju ďalej, vysvetlila Soňa Mellak z Kancelárie EP.

Ilustračný obrázok k článku Záujem Slovákov o eurovoľby je nízky: Do kampane sa zapájajú aj influenceri
Zdroj: Dnes24.sk

Na Slovensku sa do tejto kampane zapájajú aj tzv. „influenceri“, aby oslovili najmä mladých ľudí. Slovensko malo v posledných eurovoľbách v roku 2014 najnižšiu účasť spomedzi krajín EÚ, hlasovať prišlo 13,05 percenta voličov.

Do iniciatívy sa doteraz zapojilo viac ako 200 000 Európanov, z toho asi 7500 Slovákov. Verejnosť sa môže zaregistrovať na webe tentorazidemvo­lit.eu, kde nájde informácie o podujatiach, ako aj o tom, prečo je potrebné ísť voliť. „Môžu sa rozhodnúť, či chcú len hlasovať alebo sa chcú stať dobrovoľníkmi. Čiže aj niečo pre tú myšlienku urobia, či už budú presviedčať svojich priateľov, známych alebo organizovať diskusiu,“ priblížila Mellak, pričom dobrovoľníkov je podľa nej na Slovensku zatiaľ zhruba 500. Kampaň je podľa zastupujúceho riaditeľa Kancelárie EP Dionýza Hochela nestranícka. Zameriava sa na dve skupiny nevoličov. Ide o mladých vo veku od 18 do 24 rokov, druhou skupinou sú živnostníci a podnikatelia.

Kancelária EP na Slovensku oslovila do kampane známe tváre – „influencerov“ a youtuberov, ktorí podľa Mellak vedia najlepšie mladým vysvetliť, že Európa nemusí byť niečo nudné a môže byť zaujímavou témou aj pre nich. „Výhody, ktoré Európa prináša, využívajú mladí najviac. Či už cestujú, platia eurom, alebo lacno telefonujú a študujú na Erasme. Práve oni by sa mali zapojiť do týchto volieb,“ doplnila s tým, že na Slovensku pred piatimi rokmi hlasovalo v eurovoľbách len šesť percent mladých.

Moderátor Matúš Krnčok cíti spoločenskú zodpovednosť, vzhľadom na svoj dosah chce vplývať na ľudí aj pozitívne, napríklad tým, aby sa zapojili do eurovolieb. „Snažím sa cez instagram a sociálne siete ukázať, že sme v europarlamente, priblížiť ľuďom, ako to tu vyzerá, ukázať im zákulisie, ako sa tu volí, ako sa tvorí celé to európske rozhodovanie,“ vysvetlil Krnčok s tým, že mnoho ľudí má skreslené informácie o tom, ako sa EÚ správa k Slovensku.

Ľudia by si mali vážiť, že Slovensko je v centre európskeho priestoru, ísť voliť v eurovoľbách je dôležité, tvrdí moderátor Matej „Sajfa“ Cifra. „Rozhodujeme o sebe a o tom, akým spôsobom sa ten priestor bude formovať aj ďalej, takže pre mňa to je dôležité,“ uviedol. „Využívam svoje sociálne siete a kanály, aby som ľuďom povedal, že sa to blíži, že 25. máj je dôležitý deň a myslím si, že neobstojí argument, že si nemám z koho vybrať,“ upozornil.

Kancelária EP pripravuje spolu so zastúpením EK debatnú roadshow po 15 krajských a okresných mestách po Slovensku. Pripravujú tiež simulované voľby do EP na 200 stredných školách v rámci celého Slovenska, kde budú študenti voliť aktuálnych kandidátov do EP.

Voľby do europarlamentu budú na Slovensku 25. mája, obyvatelia budú voliť 14 europoslancov. Hlasovacie právo majú slovenskí občania s trvalým pobytom na Slovensku, ale aj občania iného členského štátu, ktorí majú na Slovensku trvalý pobyt. Poslanci europarlamentu sú volení na päťročné volebné obdobie.

Foto: ilustračné

Zdroj: TASR

Rýchle správy

Najčítanejšie