Jakub Forgács Správy

Zvolenská základka dosiahla veľký úspech: V rebríčku škôl sa prebojovala do TOP 12

Inštitút pre ekonomické a sociálne reformy (INEKO) zverejnil čerstvé rebríčky slovenských škôl, ktoré doplnili o najnovšie údaje. Pozrite si, na ktorých miestach skončili tie zvolenské.

Ilustračný obrázok k článku Zvolenská základka dosiahla veľký úspech: V rebríčku škôl sa prebojovala do TOP 12
Zdroj: TASR

Poznáme nové rebríčky škôl podľa INEKA. V čom sa líšia od predošlých? „Doplnili sme aktuálne údaje o výsledkoch žiakov v celoštátnych testovaniach piatakov a deviatakov na ZŠ a tiež výsledky absolventov SŠ v externej časti maturitných skúšok. Tieto údaje sa týkajú školského roku 2018/19 a na ich základe sme pripravili aj prvé hodnotenie výsledkov žiakov na jednotlivých školách týkajúce sa uvedeného školského roku,“ uvádza INEKO.

Po aktualizácii rebríčkov sa na celoslovenskej úrovni medzi ZŠ opäť najlepšie umiestnila Základná škola na Krosnianskej 4 v Košiciach. Nasleduje ZŠ Kollárova 2, Svätý Jur a najlepšiu trojicu dopĺňa Základná škola T. J. Moussona 4, Michalovce.

Do TOP 12 sa medzi základnými školami dostala aj jedna zo Zvolena. Na 12. mieste sa umiestnila Základná škola Petra Jilemnického 2, Zvolen s hodnotením 8,6.

Zvolenské školy v rámci Banskobystrického kraja

A ako sa darilo zvolenským základným školám v rebríčku TOP 30 v rámci Banskobystrického kraja? Pozrite si zoznam, v ktorom je uvedené poradie školy z nášho mesta medzi všetkými ZŠ v kraji, nasleduje názov školy a jej hodnotenie.

  • 3. Základná škola Petra Jilemnického 2, Zvolen – 8,6
  • 6. Základná škola Hodžova 9, Zvolen – 8,0
  • 8. Základná škola Hrnčiarska 1, Zvolen – 8,0
  • 21. Základná škola Námestie mládeže 17, Zvolen – 6,7
  • 25. Základná škola M. Rázusa 3, Zvolen – 6,6

INEKO upozorňuje, že tieto rebríčky komplexne nehodnotia kvalitu školy, ale informujú o výsledkoch žiakov. Výsledky vstupujúce do rebríčkov nezohľadňujú rozdiely medzi žiakmi jednotlivých škôl spôsobené inými faktormi, než je vzdelávací proces (napríklad rozdiely v sociálnom zázemí), nepokrývajú celý obsah vzdelávania a nemerajú ani pridanú hodnotu školy, čiže to, aké zručnosti a vedomosti škola v danom období odovzdala svojim žiakom.

Rebríčky tak nemusia plne vypovedať o kvalite školy, môžu však byť užitočným pomocným ukazovateľom pri výbere školy a najmä by mali pritiahnuť záujem verejnosti k diskusiám o kvalite škôl. Pre získanie presnejšieho obrazu by sa rodičia mali učiteľov pýtať na ďalšie uplatnenie absolventov, či už v prijímaní na vyšší stupeň vzdelávania alebo pri vstupe na trh práce. Dôležité sú aj informácie o účasti študentov na rôznych súťažiach, o technickom vybavení alebo o štruktúre predmetov.

Hodnotenie odráža dosiahnuté výsledky na dlhšom časovom horizonte, pričom v prípade ZŠ do hodnotenia vstupujú výsledky Testovania 9 (váha 60 %), Testovania 5 (20 %) a mimoriadne výsledky oceňované ministerstvom školstva (20 %).

Foto: ilustračné

Zdroj: Dnes24.sk

Rýchle správy

Najčítanejšie